Pandořina skříňka (11)

14. 11. 2013 17:29:50
Ráno se cítila mizerně. Vstala první. Nachystala pro všechny snídani, sama se nasnídala a vyrazila do práce.

Tony ráno spal ve své posteli. Agáta se v noci ani nevzbudila, když Tony přišel, takže nakonec byl její spánek asi přece jenom hluboký. Když se ale ráno rozezněl budík na jejím mobilu, necítila se tak. Vstávala rozlámaná a otrávená. Před zrcadlem v koupelně si uvědomila, že si místo svěřování se Tonymu měla radši umýt vlasy. Tony nebyl dobrý terapeut, umytí vlasů by jí prospělo víc.

Obloha nad Prahou byla od večera stále zatažená. Když po nekonečně dlouhé zimě přišlo pár prosluněných dní, uvěřila Agáta, že konečně je tady jaro. Dnes se však zdálo, že to byla planá naděje. Foukal studený vítr, mračna těžkla a než Agáta dorazila do knihovny, spustily se první kapky deště.

Vběhla do budovy knihovny a pocítila silnou chuť na kávu. Zaradovala se. Že by se přece jenom probírala k životu?

Když káva provoněla pracoviště, zdálo se, že se den přece jenom vylepšuje.

Agáta spustila svůj počítač a s kapkou rozmaru sáhla po mobilu. Vybrala v seznamu Tonyho.

„Ano?“ ozvalo se do Agátina ucha.

„Já jsem ti jen chtěla říct, že se dám do pořádku,“ řekla smířlivě Agáta.

„O čem to mluvíš?“

Agáta se zarazila.

„Včera jsme se pohádali.“

„My jsme se pohádali?“

„No to nemyslíš vážně. Já jsem kvůli tomu nemohla usnout a ty si nic nepamatuješ?“

„Tys nemohla usnout? Vždyť jsi spala!“

„No nakonec jsem usnula, ale pohádali jsme se.“

„Prosím tě, já mám za chvíli jednání. Včera večer jsme řešili drobné provozní záležitosti, už ani nevím, o čem jsme mluvili. Teď spěchám. Čau.“

Drobné provozní záležitosti.  Zvýšený hlas, vztek a vulgarizmy.

Pochopím ho někdy?

Agáta mobil zamyšleně uložila do kabelky a ponořila se do práce. Postupně přišly její kolegyně a zdálo se, že začíná běžný pracovní den.

Před jedenáctou se v jejich oddělení objevila vedoucí.

„Agáto, potřebuji s tebou mluvit, přijď za mnou na chvilku, prosím.“

Agáta se neochotně zvedla od rozdělané práce a zamířila za vedoucí do její kanceláře.

„Posaď se.“

Agáta usedla.

Proč je tak komisní?

Provedla jsem něco?

„Mám pro tebe nepříjemnou zprávu.“

Vedoucí se odmlčela.

„Nezlob se na mě, že jsem to tak rozhodla, ale musím tě propustit,“ řekla nakonec bez okolků. „Pochop mě, musím, prostě musím snížit mzdové náklady. Jste všechny na základu a já už nemám kde brát.“

„Proč zrovna já?“

„A kdo? Řekni mi, kdo?“ zadívala se vedoucí upřeně na Agátu.

„Já vím,“ zašeptala sklesle Agáta.

„Máš snížený úvazek, a když tě propustím, hlady neumřeš. Renata je samoživitelka, Bára začíná a sama víš, že vypadá nadějně. A Dana? To snad chápeš.“

Dana. Nikdo by se neodvážil propustit Danu. Danin manžel byl velmi důležitý muž. Pracoval jako vysoký státní úředník a bylo veřejným tajemstvím, že patří do okruhu blízkých přátel vlivného politika. Dana jako součást chráněného druhu.

„Oznamuji ti to na poslední chvíli, protože jsem pořád doufala, že to nebudu muset udělat. Je mi to moc líto, Agáto, bez tebe to tady bude velmi složité.“

„Neříkej to, prosím, holkám. Řeknu jim to pak sama.“

Vedoucí přikývla.

„Papírově je to velice jednoduché. Za deset dní ti končí smlouva a ta se prostě neprodlouží. Opravdu mě to moc mrzí, Agáto.“

Agáta přikývla, zvedla se ze židle a mlčky opustila kancelář.

Co teď?

Zamířila na toaletu.

Pustila kohoutek se studenou vodou a do proudu ponořila obě ruce.

Proboha, co budu dělat?

Je to tak nečekané...

Co pro mě chystáš dalšího?, zvedla Agáta oči kamsi nad sebe, do míst, kde se dalo očekávat, že sídlí bůh.

Odpověď nepřišla. Agáta však tušila, že vír, který se kolem ní zvedl, svůj tlak ještě zesílí.

Autor: Eva Tvrdá | čtvrtek 14.11.2013 17:29 | karma článku: 10.49 | přečteno: 606x

Další články blogera

Eva Tvrdá

Baltský triptych - část třetí: Vodní svět

K Pobaltí samozřejmě patří živel s názvem Baltské moře, borové pobřežní lesy, velmi, velmi dlouhé pláže, nesmírně jemný světlý písek a ryby, ryby, ryby. Přičemž platí: čím menší vesnice, tím lepší "ryba smażona".

9.8.2023 v 15:20 | Karma článku: 12.23 | Přečteno: 247 | Diskuse

Eva Tvrdá

Baltský triptych - část druhá: Cihlová gotika

K Pobaltí určitě patří procházka cihlovou gotikou, hrázděné domy a atmosféra, která inspirovala v 19. a na počátku 20. století stavitele ve Slezsku.

8.8.2023 v 8:38 | Karma článku: 11.04 | Přečteno: 251 | Diskuse

Eva Tvrdá

Baltský triptych - část první: Kašubština

V Evropě žije několik malých národů, jejichž řeč je uznávaným jazykem, i když to není jazyk úřední. Jedním z těchto národů jsou Kašubové.

7.8.2023 v 10:11 | Karma článku: 13.28 | Přečteno: 406 | Diskuse

Eva Tvrdá

Sedm divů Bretaně - div sedmý: Hortenzie

Bretaň je proslulá proměnlivým a deštivým počasím. Chvíli svítí slunce, vzápětí se přiženou mračna a dá se do deště.

20.7.2023 v 18:45 | Karma článku: 17.26 | Přečteno: 248 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Václav Kunft

Velký pátek

Otevírání hor a vydávání pokladů nemá nic společného s křesťanským Velkým pátkem. Je to stará pohanská tradice spojená s příchodem jara. Mytologické téma je smrt a znovuzrození.

29.3.2024 v 11:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 45 | Diskuse

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 9.79 | Přečteno: 152 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.89 | Přečteno: 154 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.51 | Přečteno: 206 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 200 | Diskuse

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...