Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

Slyšel jsem (nevím, jestli je to pravda), že při výběru názvu města byly v poslední finálové trojici tyto názvy :

Cingrov, Šachtín a Havířov.

0 0
možnosti
Foto

E56v71a 30T40v30r92d37á

5. 8. 2017 19:36

Tak to nevím, ve zdrojích, které jsem měla k dispozici tato informace nebyla. Ale možné to je.

0 0
možnosti

Havířov je urbanistická a architektonická perla Ostravska. Ale musím uznat, že mě se víc líbí sorela v Porubě. Ta je mnohem honosnější, než sorela v Havířově.

Každopádně je škoda, že se ve stylu sorely nestavělo po celou dobu komunismu, protože panelová výstavba, která následovala po zdobivé sorele, zmršila mnoho českých měst.

0 0
možnosti
Foto

E66v82a 17T44v61r90d35á

5. 8. 2017 18:32

Poruba je opravdu v některých oblastech doslova honosná, nejstarší jádro bylo projektováno bez omezení.

0 0
možnosti
VV

Ta sorela ma neco do sebe. Podle mne mnohem vkusnejsi a hezci nez naskladane kralikarny z panelu.

1 0
možnosti
Foto

E65v63a 69T35v64r98d41á

5. 8. 2017 14:21

Sorela dost brzy skončila, byl to nákladný stavební styl. Zpočátku ale měli architekti naprosto volnou ruku, takže nejstarší části Havířova a Poruby jsou pro nás dnes skoro neuvěřitelné.

0 0
možnosti
MS

Letecký pohled na centrum Havířova je impozantní. :-)

https://mapy.cz/s/1V1GM

2 0
možnosti
PK

P49e54t24r 49K13a51r13a38s

5. 8. 2017 10:55

Jak je řečeno ústy Cimrmanovců, odborníka to dráždí, ale my si toho ani nevšimneme. Že totiž diskutujeme o Havířově, nikoli o Porubě (se vší úctou, jde o situaci já o koze, ty o voze). Ale zpět k Havířovu: za povšimnutí tam stojí kulturní dům Radost, "perla sorely", řekl bych, skrývající navíc ve svých útrobách "píšťalové" varhany. Ochránce a znalce přírody v Havířově může upoutat úžasná vzrostlá alej Metasekvojí čínských (pro neznalce: jde o tzv. živoucí fosílie) před kinem na náměstí, milovníky díla E.A.Poea zase socha oslavující jeho nesmrtelnou povídku "Jáma a kyvadlo", taktéž na centrálním náměstí. Můj otec vzpomínal, že na polích na místě dešního Havířova pomáhal kdysi při žních snášet zralé snopy do panáků. Tedy: klobou dolů před architektem, kterému kdysi rozvinuli mapu a řekli: Tak, tady v těch místech, kde nic není, postavíš veliké město...

2 0
možnosti
Foto

E63v71a 52T13v22r81d79á

5. 8. 2017 11:07

Krásné doplnění! Doufám, že něco pěkného napíšete i zítra k poslednímu městu. :-)

0 0
možnosti
MB

Poruba je určitě kusem zajímavosti. Budí rozporuplné reakce dojmů. Pro mne pak jako bombastické připomenutí časů bývalých. Objektivně sděleno, mám spoustu známých, kteří si tamní bydlení naopak pochvalují. Existuje i tamní rarita, zámeček levicového Řeka Prusalise. Vcelku úsměvné, pak i uznale podotýkám, že on jako Komunista zrenovola to, co jeho bratří zanedbali ... Poruba patří mezi nejdražší trh s nemovitostmi v OV - Proč to nechápu, je mimo střed a navíc leží ve Slezsku , (jak jsme se dozvěděli) ... :-)

0 0
možnosti
Foto

E66v28a 32T38v88r26d19á

5. 8. 2017 10:00

Poruba je atraktivní díky veřejné zeleni, velkým zděným bytům a díky službám, které nabízí. Je to město ve městě, s univerzitou, krajským soudem, fakultní nemocnicí, středními školami a dobrou dopravní obslužností.

2 0
možnosti
Foto

Zajímavý fotoblog. Nikdy jsem v té oblasti nebyl, rád jsem si fotky prohlédl. R^

1 0
možnosti
Foto

E19v43a 39T52v58r98d68á

5. 8. 2017 9:55

Děkuji, jsem ráda, že jste nás alespoň takto navštívil!

1 0
možnosti
  • Počet článků 193
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 725x
Prozaička. www.evatvrda.cz