Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zdravím a děkuji autorce - hlásím se opožděne ... Už jsem psal, rodiště Krnov, bydlel i v Bruntále a v H.Benešově jsem se ženil ! Oblast, jako obrovské políčko výzkumu pro sociology ! Pra původní těžba hornin pominula, následná i umělá zaměstnanost do r. 1989 pochopitelně v konkurenci neobstála. Následně tedy těžké hledání investorů. Všechno je problém ! Např. i zcela úzké cesty mimo městečka do okrajových částí - v zimě kamionem nesjízdné + úzkokolejná železnice. Příklad - Kdyby Vy osobně v nejlepší vůli chtěla investovat své miliony Kč do zřízení fabričky - tak budete vele silně zvažovat ! Vedle klima podmínek vystoupí nový fenomen - viz popis pána z M.Albrechtic. Kdo mohl - mladí - schopní , tak prchli. Ti starší přivykli pasivnímu způsobu života - dávky i dobré - změna aktivního přístupu k životu ! Z celého pak plyne - Romantické vzpomínání na rudo časy ... Dá se to i chápat - ten celý proces vysidlování - dosídlování je nesmírně problemový - Celá ČR pak ukazuje to stejné - Sudety = Nejchudší oblasti. Opravdu, krásný kraj se skutečnou přírodou - těžký pro reálné bytí života + zima ! Jako v Bruntáli = V xrdeli ... :-)

0 0
možnosti
Foto

E25v78a 31T16v61r90d43á

30. 9. 2017 8:31

Opravdu největším problémem oblasti je, jak píšete, pasivní způsob života. A moc nechápu vzpomínání na rudočasy, protože tehdy bylo Bruntálsko skutečně příšerné. O to více obdivuji lidi, kteří v té oblasti udělali to, co už je vidět, ty pokusy o zlepšení. Jejich práce je mnohonásobně těžší než kdekoliv jinde. Mám z těch letošních cest fajn zážitky, z některých měst jsem si odnesla pocit, že se něco mění k lepšímu, což v oblastech Bruntálska a Jesenicka fakt obdivuji, některá města na mě ale zapůsobila marností. Je to velmi subjektivní, ale nejvíce mě překvapila v tom dobrém smyslu Andělská Hora, nebyla jsem tam tak dvacet let, a Vidnava, tam jsem nebyla ještě déle, a oblast mezi Jeseníkem Zlatými horami. V té druhé skupině pro mě po letošním cestovatelském létě vede Vítkov. To je hodně smutné město.

1 0
možnosti

V prvé řadě bych Vám chtěl poděkovat za tento článek.R^ Neodpustím si ale jednu poznámku. Strašně mě zaujala pasáž "teprve v posledních desetiletích se na Bruntálsku objevuje generace, která je s krajem více spjata, rozumí mu a nechce ho opustit."

Jakožto člověk, který byl ještě před pár lety s tímto regionem velmi úzce spjatý (jsem rodák z Města Albrechtic), Vám mohu říct, že nemůžete být dále od reality. Celá moje devadesátková generace vždy snila, že toto zapomenuté místo opustí, jak jen to bude možné, a ve velké míře se tak opravdu stalo. Každý, kdo měl nějaké ambice, je už dávno pryč. A ani dnes to není lepší. Pokud se nic nezmění, Bruntálsko je mrtvé...

0 0
možnosti
Foto

E97v21a 19T20v53r51d81á

29. 9. 2017 17:20

Je pravda, že tomuto kraji vládne deprese, ale mám pocit, že se něco přece jenom hnulo. Před lety ten kraj působil hůř, naprosto beznadějně. A zrovna Městem Albrechtice jsem byla překvapena, čekala jsem daleko horší dojmy, byla jsem tady naposled asi tak před deseti lety a současné Město Albrechtice už nepůsobí tak beznadějně jako dřív. Ty změny ale jsou zatím velmi, velmi křehké.

0 0
možnosti
Foto

V těch místech jsem nikdy nebrouzdal, pěkné domy na náměstích.R^

Současní přispěvatelé mě ale svou "kulturou" děsí čím dál víc.

0 0
možnosti
Foto

E98v29a 98T81v92r84d57á

29. 9. 2017 9:59

Staré domy, pokud se je podařilo opravit, jsou na Bruntálsku opravdu pěkné.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS