Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J55a84n 57M61a39r76e16k

1. 12. 2021 23:27

Zajímavá úvaha. Jště v pozdních letech padesátých jsem na vojně mohl pozorovat ta různá nářečí, které bohužel už mizí a kteá jsou nahrazována modním primitivismem...a dobře odhadnuto...stupidní seriály na to mají veliký vliv. Na př. pozdravy. Dnes už se neřekne 'nazdar', 'bud zdráv' a pod, ale nahradí se stupidním italským ČAU. Nebo pozdrav na rozloučenou: 'Tak zatím', ještě jsem nepřišel na to 'za čím' A potom ty zparchantělé anglismy. Dnes nikomu nikdo nic nezakáže, ale dostane 'BAN' Jenomže, když se řekne Ban, a je to zřejmě z angličtiny, tak BAN je vlastně žemle a píše se BUN. okud jde o zákaz, tak je to BAN a čte se to poněkud dlouhým BÉN. Pak jsou tu všelijací LÍDŘI, BRÍFINGY, BŮMY a já nevím co ještě. Proč? Co se tím chce dokázat? Když čtu české noviny, žasnu. Ten novinářský žargon, zo je úplná katastrofa. Tak mluvit za mých dětských let ve škole, tak jsem neprolez z druhé do třetí třídy. A na vojně byla radost poslouchat různá, dnes mizející nářečí. Třeba Slovák z Východu se zeptal: "Skádze ši" "Od Prešova" "Tož pome pohutoric na falatek" "To muší buc zrovnaté" atd. Inu...Ni stínem utrpěti nesmí naše řeč...Ta naše řeč není ve stínu, ta už je v úplné tmě.

Toto píši z pozice Čecha žijícího pře 53 let v anglicky mluvící zemi.

1 0
možnosti
Foto

E79v72a 37T92v22r44d22á

2. 12. 2021 6:45

Děkuji za reakci, píšete mi z duše.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 193
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 725x
Prozaička. www.evatvrda.cz